PAS Cawangan Sungai Rambai,Parlimen Jasin,Melaka

As-Salam

Lagu Rasmi PAS

Zikir Oleh Nik Aziz

Monday, August 10, 2009

Watak - Watak Naruto dalam politik Malaysia

PARTI ISLAM SEMALAYSIA Pictures, Images and Photos


Watak - Watak Naruto dalam politik Malaysia

"Kepada mereka yang ada menonton Naruto, marilah kita melihat watak-watak Naruto dalam politik Malaysia sebagai selingan. Rehat seketika selepas penat berpolitik. MAri lihat.. siapa mereka?


Danzo - watak ni sesuai dipegang oleh Najib. Sama-sama orang lama. Wataknya sebagai dalang rampasan kuasa memang cukup tepat dengan sifat Najib. Wataknya yang cukup provokasi dengan pelbagai perancangan keji cukup sesuai. Najib pun dikelilingi oleh pengikut setia yang taat tanpa berfikir seperti Danzo.

Orochimaru - watak ini sesuai dipegang oleh KJ. Wataknya yang perasan bagus cukup sesuai. Orochimaru ni asalnya dari kampung orang bijak pandai tapi dia berkhianat dan jadi jahat. Sesuailah dengan KJ yang belajar di Harvard tapi jadi jahat dan menyusahkan kaum.

Hokage ke-3 - watak ketua kampung yang baik hati ni paling sesuai dengan Tok Guru Nik Aziz. Sikapnya yang bijak, pandang ke hadapan dan tegas memang cukup serasi.

Akamaru - Anjing Akamaru ni wataknya paling sesuai dengan Ibrahim Ali kerana kedua-kedua suka melompat! Kwah Kwah, jangan marah wahai Putera Katak.

Hinata - watak ni sesuai dengan Nurul Izzah. Orangnya malu-malu tetapi bila keadaan memerlukan, berani untuk ke hadapan untuk mempertahankan kebenaran dan keadilan.

Choji - watak ni sesuai dengan Karpal Singh. Sekalipun tak berapa boleh diharap, dia masih dikira sebagai part of the team dan kadang-kadang ada juga sedikit sumbangan.

Maito Gai - watak baik yang pukulannya tepat ini sesuai dengan Mahfuz Omar. Sekali kena, pasti tersungkur. Pukulannya tepat dan straight to the point.

Jiraiya- watak baik yang kelakar ni agak mirip dengan Mat Sabu. Sama-sama kelakar dan memperjuangkan kebenaran. Kategori jenaka pun kadang-kadang agak sama.

Kabuto- watak pengkhianat ni elok benarlah dibawa oleh Ezam. Sama-sama jenis khianat dan tak boleh harap.

Uchiha Madara- watak jahat yang disangka sudah bersara tetapi sebenarnya masih ada sesuai benarlah dipegang oleh Tun Mahathir sendiri. Boleh ditukar menjadi Uchiha Mahathir.

Itachi Uchiha- watak ni boleh dipegang oleh Anwar. Asalnya ingat dia ni watak jahat tapi diakhir cerita barulah tau rupa-rupanya dia ni watak baik.

watak Naruto yang akan mendamaikan suasana huru-hara dalam politik Malaysia masih belum muncul........

Rujuk Merujuk :
1) http://www.tranungkite.net/v9/modules.php?name=News&file=article&sid=1130
2) http://kakicilok.blogspot.com/2009/07/watak-watak-naruto-dalam-politik.html

p/s : Artikel / cerita ini bukanlah saya reka sendiri tapi di ambil di laman2 blog/web... kali pertama saya membaca di blog sahabat lama saya Wira Islam, tetapi entah kenapa, sekarang dia telah buang artikel/entri tentang ini.. Kesemua watak-watak cerita Naruto di atas saya tidak kenal lagi di kenali.. kerana saya tidak berapa suka dengan cerita anime/kartun kesukaan ramai termasuk Dragon Ball.. Lebih minat lagi suka cerita anime Full Metal Alchemist dan Once Piece.

Kepada yang terasa dengan artikel di atas harap maaf. Jadikannya sebagai selingan di dalam politik tanah air kita.......

sumber

0 pendapat:

Post a Comment

Iklan Dari Harakah

 

N28 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template